Alla inlägg den 3 juli 2015

Av Emelie Ylvasson - 3 juli 2015 02:06

Acne är en av de vanligaste hudsjukdomarna i världen. Miljontals människor lider av detta och vill inget hellre än att bli av med problemet. Acne startar långsamt och kan urarta till akne lesioner kallas även finnar, zits eller fläckar. Även om det inte kanske är en alarmerande situation på först, det kan bli en allvarlig sjukdom om det inte behandlas rätt. Psyket och självförtroendet kan få sig en känga också.

Så är det absolut nödvändigt att en acne behandling finns. Det finns ingen anledning att vänta, tvärtom är det bra att komma igång snabbt. Akne blir vanligtvis kliande på huden och hittar dig repor. Flera väljer att börja klia Detta är ett mycket stort misstag. Repor kommer bara att förvärra hudsjukdom och bakterier kan spridas. Speciellt om du inte har rena händer och naglar.

Så om du vill att bota din akne så fort som möjligt, undvika repor och vidta åtgärder omedelbart. Då kommer din acne läka snabbare.

Behandlingar mot acne finns det gott om. Kräm, rengöringsmedel och olika hudvårdsserier är bara några exempel. Även om det finns vissa risker som hudallergier mot dessa produkter, de kan arbeta för dig. Vet du inte om du inte prova. Kolla med en läkare först.

Du kan också anlita naturliga metoder som finns. Dessa tar i regel längre tid. Tänk på att använda behandlingen kontinuerligt och inte lägga av för att du inte ser någon märkbar effekt efter en vecka. Detta är mycket viktigt.

Aloe vera är en av de mer populära behandlingarna. Andra har använt grönt te blad som underverk. Grönt te har nytta av torkning din acne och när den senare torkar, det kommer att försvinna med tiden. Du måste koka grönt te blad i vatten och ta vatten. Lägg sedan dessa på ansiktet eller de områden där du har fått acne. Minst 15 minuter per dag i 2 veckor. Gärna längre. Det hjälpte mig i tonåren. Inom två veckor, jag börjar att se min akne som torkar upp och var det börjar känna kliande vilket är ett tecken på att det är att bli botade. Men jag repar inte. Jag fortsätter med grönt te blad för ytterligare 2 veckor och akne var praktiskt taget botas.

Sedan när min akne var läkt, lade jag mer uppmärksamhet åt vad jag äta eftersom kost spelar en roll i acne. Till exempel om du äter för mycket fet och stekt mat, du kan få akne. Viktiga är att äta hälsosammare mat, dricka mycket vatten, utöva, få tillräckligt med vila och tillräckligt ljus från solen och du kan säga adjö till akne. Äta livsmedel som är låg fett och olja och konsumerar mycket grönsaker också. Kokad mat är att föredra jämfört med stekt.

Så nu att du vet hur jag botade min acne, varför inte ge det ett försök? Det kosta inte dig mycket isär din konsekvens och persistens. Hoppas det fungerar även för dig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards